شناسهٔ خبر: 173000 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل خبر داد؛

ثبت بیش از ۵ میلیون  تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

شهرکرد – فرخشهر در لاین رفت و برگشت و شهرکرد - سورشجان پر ترددترین محورهای استان در تیر ماه ۱۴۰۳ رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل گفت: در ۴ ماهه گذشته ۵ میلیون و۸۱۲ هزار و۱۱۰ تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، امید نسیمی رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در بازدید از سامانه‌های هوشمند محور اردبیل -سرچم گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده بود در ۴ ماهه گذشته کاهش ۵ درصدی تردد را در مبادی ورودی و خروجی شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۲ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۱۵۰ تردد در مبادی ورودی و ۲ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۹۶۰ تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی تردد را در مبادی ورودی و ۲ درصدی را در مبادی خروجی استان شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل در ۴ ماهه گذشته محور اردبیل- نیر (شام اسبی)، اردبیل-آستارا و بالعکس و اردبیل- مغان بالعکس را جزوه محورهای پرتردد استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در این مدت ۴ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۱۱۵ تردد در محور اردبیل-نیر،۴ میلیون و ۷۹۳ هزار و۳۲۲ تردد در محور اردبیل-آستارا و بالعکس و ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۶۳ تردد نیز در محور اردبیل-مغان و بالعکس به ثبت رسیده است.

نسیمی در ۴ ماهه گذشته از ثبت بیش از ۴ میلیون تردد تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۷۴ هزار و۳۴۳ تردد در محور بران-قره آغاج،۱۱۵ هزار و ۴۱۵ تردد در محور مشگین شهر-کنگرلو و ۱۳۳ هزار و ۷۳۹ تردد نیز در محور جعفرآباد-بیله سوار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان ۱۰ درصد از کل تردد استان را شامل می‌شود اظهار کرد: میانگین سرعت متوسط استان ۷۳ کیلومتر است که انتظار داریم رانندگان برای حفظ جان خود و سایر مترددین در جاده به علائم راهور توجه کرده و سبقت و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و ۴۱ دوربین نظارت تصویری رادر محورهای استان اردبیل یادآور شد و از مردم خواست قبل از سفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل تماس بگیرند.